From League of Legends to K-Pop Sensations: The K/DA Story | IGN Inside Stories

  • Am

    IGNIGN

    K/DA is not a normal pop group. It was created by video game developer Riot Games, and its four members are all characters from League of Legends. But the girl group's catchy, K-Pop inspired tunes disguise these unusual origins, and have taken them on a journey to unlikely chart-topping success. Far more than a marketing gimmick, K/DA has become a phenomenon in its own right.

    This is the inside story of how the studio behind League of Legends took on the music industry and created a pop sensation.

    We talk to the creators of the band at Riot Music, as well as K/DA members Madison Beer and Jaira Burns, to tell the tale of how it all came together. Following breakout global stars like BTS, Blackpink, and (G) I-DLE, K/DA has built on the foundations set by Riot with its metal band Pentakill, and has led to the creation of new projects like True Damage and Sessions. With hits such as MORE, POP/STARS, and THE BADDEST, plus a full EP called ALL OUT already released, the future's looking bright for Ahri, Evelynn, Akali and Kai'Sa.

    Intro: 00:00
    Riot Games Music's Beginnings: 01:26
    Finding a New Sound: 4:18
    The Birth of K/DA: 7:50
    POP/STARS: 11:14
    ALL OUT: 19:22
    The Future: 23:12
    Credits: 26:45

Yang Xiong
Yang Xiong

Never heard of this group until today due to YouTube recommending it. But, not interesting enough to check out. Just another kpop group.

Vor 4 Stunden
J J
J J

6:46 what kpop group is that?

Vor 6 Stunden
Victoria Rem
Victoria Rem

just like the spice girls had their own movie, K/DA needs theirs

Vor 18 Stunden
Tj Broussard
Tj Broussard

What about 2Ne1?

Vor 20 Stunden
Ilannguaq Jonathansen
Ilannguaq Jonathansen

Next up: collab with GorillaZ!

Vor 21 Stunde
Dis Aster
Dis Aster

Soyeon

Vor 21 Stunde
TSS DRX
TSS DRX

if RIOT decided to make a band from valorant agents they shall bring JME to rap as pheonix

Vor Tag
Trần Dieu-Hang
Trần Dieu-Hang

the background music from KDA is too catchy and too loud it's hard to focus on what they are talking about

Vor 2 Tage
MiNdCaNdY
MiNdCaNdY

There's something about a game that's popular world wide with so much toxicity but at the same time glorifying it with music videos and a digital band.

Vor 2 Tage
Random boi :3
Random boi :3

Girl band forgets about akali after her 20 seconds of fame lol

Vor 3 Tage
Wayward Martian
Wayward Martian

Riot games makes better music & tv shows than the do actual games 🤷🏽‍♂️

Vor 3 Tage
Jim Idanan
Jim Idanan

They were listening to RED VELVET.

Vor 4 Tage
Luxanna
Luxanna

Watching this now after watching IGN's arcane review. Riot games went All Out, in entertainment and they greatly succeeded.

Vor 4 Tage
3li+e
3li+e

crash course on K-pop nice

Vor 4 Tage
slickyy
slickyy

so first valorant music is out, aanddd its fkin Awesome

Vor 5 Tage
Be the Revolution
Be the Revolution

But honestly tho KDA legit sounds so much better than most kpop songs

Vor 5 Tage
Yönathan 69
Yönathan 69

Riot Games be like: ok you Never Played LoL huh? How about our Music and animation series. Sure you gonna like it

Vor 6 Tage
Shadowgolem
Shadowgolem

Allowing english lyrics. Made all the difference. All grew from there.

Vor 6 Tage
Amine Kefi
Amine Kefi

not a single word about the 3d artists and animators... "Fortiche" the studio behind the 3d art of kda did an amazing job at bringing the characters to life!

Vor 6 Tage
Skcyte
Skcyte

Even it's mostly only one IP but they really done it. With LoL they tackle Moba, Valorant FPS, K/DA in Music, Arcane in animation/narrative, and upcoming Project L which tackle fighting game.

Vor 7 Tage
Roma Aletti
Roma Aletti

Did anyone else notice Jaira Burns outfit on the 2018 lol world cup performance is basically the style that KDA is using now? cause it is.

Vor 8 Tage
El DeBarge Jr
El DeBarge Jr

in an era of NFT our Digital time.. this wins PENTA.well maybe QUAD

Vor 10 Tage
James Vinluan
James Vinluan

2:02 is that one of the chancellors from arcane

Vor 11 Tage
kole
kole

riot suks. league of legends is new players based industry, making toxic comunity to his own profit. facts. fuk hipocrisy in 2021

Vor 11 Tage
Deekaay_ 01
Deekaay_ 01

Still waiting for Gargas KDA

Vor 11 Tage
Borna Mandlin
Borna Mandlin

Welll what about pentakill

Vor 11 Tage
Casper Vinten
Casper Vinten

Will there be a Valorant band tho? Jett is korean... just saying

Vor 13 Tage
Casper Vinten
Casper Vinten

Lol ok. Watching 30 seconds more and they start talking about Valorant

Vor 13 Tage
SpenXor X1
SpenXor X1

Riot Entertainment

Vor 14 Tage
oSquish13o
oSquish13o

K/DA paved the way for Aespa

Vor 15 Tage
Ark Gustav
Ark Gustav

K/DA is my gym pieces. on play and repeat until im done working out lol

Vor 16 Tage
Justin R Gray
Justin R Gray

Immediate fan after just hearing the beat to ‘More’

Vor 17 Tage
Sheena Vivien Rabago
Sheena Vivien Rabago

their songs are great so LOL player or not, people would listen

Vor 18 Tage
Steven Hoang
Steven Hoang

6:47 which group is it?

Vor 18 Tage
LoL LoL
LoL LoL

As someone who used to one-trick Sona and still considers to be his pocket pick, this gives me hope. Hopefully she will get the attention she deserves.

Vor 19 Tage
tems D:
tems D:

hmmm cb when :((

Vor 20 Tage
Merkin 101
Merkin 101

they just cashed in on their target demo and player base of the game....just smart investments....stop acting like Kpop is popular in the USA cuz its not lol...yall just getting that Korean money..

Vor 20 Tage
SHEPHERDOFFIREA7X FTES
SHEPHERDOFFIREA7X FTES

Kda Ft true damage or vice versa thoughts??

Vor 20 Tage
Ian Landagan
Ian Landagan

Fortiche huge pp!!

Vor 20 Tage
Ian Landagan
Ian Landagan

@7:22 Sebastien Najand A man of culture! a Red Velvet fan! Never let this man go, Riot

Vor 21 Tag
Theodormarlo Hembra
Theodormarlo Hembra

Man really called kai sa "kaysa". Justice to my main

Vor 22 Tage
Ferriol_Kyle
Ferriol_Kyle

2-3 years from now phoenix is gonna start spitting bars on masters

Vor 23 Tage
JUNEORJUNE
JUNEORJUNE

GREAT VIDEO

Vor 23 Tage
K I.D.
K I.D.

Vocaloid sends their regards

Vor 23 Tage
Feng lu
Feng lu

I've been around league since season 1 watched it grow and grow each year.

Vor 24 Tage
메타몽냠냠
메타몽냠냠

pop stars is best other song is meh

Vor 24 Tage
Don Dracul
Don Dracul

Let DJ Sona give us EDMs!!! 🤑🤑🤑

Vor 24 Tage
lbu
lbu

Yeah they do everything except make their game better...

Vor 25 Tage
Citadel
Citadel

we don't need CH singer 🇨🇳❌

Vor 25 Tage
MThrow
MThrow

K/DA scored a perfect 10 with the More music video. Curious about how they are going to top it.

Vor 25 Tage
TheFlyWahine
TheFlyWahine

Wat social-artist?! Can we have anti-social-artist?!?!?!?

Vor 25 Tage
Gigi
Gigi

Villain and The Baddest ❤

Vor 26 Tage
mrtbtnd
mrtbtnd

Probably im the one who hates this

Vor 26 Tage
CHEATCODE YT
CHEATCODE YT

TWICE is in the vid😭 ❤️

Vor 26 Tage
ts25679
ts25679

Battle of the bands?

Vor 26 Tage
GhengisJohn
GhengisJohn

Madison is the kind of Beer you never ask anyone else to hold for you.

Vor 27 Tage
Mariusz Hope
Mariusz Hope

Jesus Christ is the Way, the Truth, the Life. No one comes to the Father except through Him. There is no other intermediary. May Jesus Bless you, trust Him, give your life - and He will take care of it :pray Convert yourself and believe in the Gospel.

Vor 27 Tage
hashknight1
hashknight1

0:37 what is her name?which group? anyone please

Vor 27 Tage
hashknight1
hashknight1

@Shar Brak thanks and 0:40 is Madison Beer?

Vor 26 Tage
Shar Brak
Shar Brak

Jaira Burns. Not in a group

Vor 26 Tage
CHITUS💙⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻
CHITUS💙⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻

"Riot isn't just a video game development company. It's something... More." plays Baddest

Vor 27 Tage
Happy
Happy

The fusion in Pop-stars was flawless and wonderous.

Vor 27 Tage
Theodore Hsu
Theodore Hsu

Don't know if they credited Lexie Liu, the English/Chinese singing voice of Seraphine ("More" in Chinese and English, acoustic version of "Pop/Stars" in English). She opened at the 2020 Worlds because of COVID restrictions keeping the Main Four of K/DA from going to China doing a Chinese acoustic opening to "Pop/Stars" before "More" kicked in.

Vor 27 Tage
Hey Silly
Hey Silly

We need more music and music videos

Vor 27 Tage
numbskull012
numbskull012

Made me proud to learn that 4Minute still could influence people despite being disbanded :')

Vor 29 Tage
Кирилл KirianDragons
Кирилл KirianDragons

IGN okey music (magic) girl reflex3D pop / FAN russ...

Vor 29 Tage
Кирилл KirianDragons
Кирилл KirianDragons

Магия девушки супер круто они 4 лиги маги музыки и жывой натуры и песня и ритм танцев играющий и плавный ритм... 🤬😇💯🤔✌️🤝🇷🇺✋

Vor 29 Tage
Кирилл KirianDragons
Кирилл KirianDragons

Персонаж намного лучше чем сам исполнитель не гримёрке с текстом ценариста по постановке х/ф премьеры крутого флэшь моба... Нус клиппер так перець с персонажи живые и глубокие 😇💖🇷🇺👌🤔✌️👌💯

Vor 29 Tage
Кирилл KirianDragons
Кирилл KirianDragons

Окей 💯🇷🇺🤔✋😇💖👌✌️

Vor 29 Tage
Axl Fray
Axl Fray

Thank you for this 🙂

Vor Monat
Hoàng Anh Lê
Hoàng Anh Lê

With their music products and their "200 years" of balancing champions, those are the reasons why us, league players often call them Riot Entertainment =))

Vor Monat
Congele
Congele

It seems like a perfect time for me to watch this video, considering that my K/DA ALL OUT Secretlab chair will arrive tomorrow! You can say that a virtual group is kinda successful when there's collaboration with other companies for merch!

Vor Monat
Emilio M. M.
Emilio M. M.

The song MORE is just waaaaay too fire.

Vor Monat
Drunken heals
Drunken heals

this vid was really put together well.

Vor Monat
TheShorterboy
TheShorterboy

K-Pop, hot girls, the end

Vor Monat
Sekreuz Deór
Sekreuz Deór

bts, bigbang, blackpink!!!!! Kings and queens!

Vor Monat
pemirsa
pemirsa

Kboob

Vor Monat
30secondstomarsMBH
30secondstomarsMBH

If we're talking about virtual bands then we need to talk about Gorillaz tho.

Vor Monat
Daaniya nagendran
Daaniya nagendran

Lemme say kda is awesome!!! 🤩🤩🤩

Vor Monat
frisk
frisk

so theyll make a new K/DA album?? cuz yall dont understand- im obsesseddd

Vor Monat
T Hoang
T Hoang

KDA x PentaKill when?

Vor Monat
John Moreno
John Moreno

Technically there's 10+ or something members including b side features and other songs

Vor Monat
ABHIMATROO
ABHIMATROO

It's nice to see that Riot is embracing it's true identity of a music studio which also does game development.

Vor Monat
Michael Gray
Michael Gray

Wow! ! @Matt puslow & Somon Cardy. You are ...very hard workers.Excellent job on the vid! Whoever thought of covering this need as salary increase. The team at Riot Games... A veritable basket skill and enthusiasm!

Vor Monat
Guz
Guz

KDA GRAGAS!!!

Vor Monat
lexaiiico
lexaiiico

Так что они по итогу? Забили на КДА? Решили что будем другие группы делать и будет норм? Но пока что всё что есть и рядом не дотягивает до КДА

Vor Monat
Tofujin_
Tofujin_

Soyeon

Vor Monat
DanganWolf
DanganWolf

Thank you for acknowledging H.O.T. - They are still my favorite after all these years

Vor Monat
Hei Li
Hei Li

Kda for weabs.

Vor Monat
Viper4382
Viper4382

Full 15 track K/DA album 2022! DO IT!!

Vor Monat
Gustavo
Gustavo

When K/DA is more popular than Pentakill we know the world has no salvation

Vor Monat
The Average Game Play Channel
The Average Game Play Channel

1:51 because was it free...

Vor Monat
.°Eππe¥uex™ʕ´•ᴥ•`ʔ
.°Eππe¥uex™ʕ´•ᴥ•`ʔ

Somebody help WHERES THE KDA CONTENT YOURE ALL ACTING LIKE THEYRE STILL MAKING STUFF 🤨🤨🤨🤨🤨🤨🤨

Vor Monat
Muhamad Alfian Susanto
Muhamad Alfian Susanto

Itd BADASS! Something MORE!

Vor Monat
Sad Biscuits
Sad Biscuits

riot do everything but fixing the game it self

Vor Monat
Soleos
Soleos

When is RIOT going to reimagine rhythm games as a hero based team or battle music game?

Vor Monat
Asterion Ash's Randomness
Asterion Ash's Randomness

im getting goosebumps just hearing the intro ;-;

Vor Monat
Christian
Christian

sad there's no KDA comeback this year but hopefully next year at worlds they return with a banger. cant wait

Vor Monat
fahmi logan rawoe
fahmi logan rawoe

when the promotion strategy goes too well

Vor Monat
Ajay
Ajay

Never played the game.. but a huge fan of KDA!

Vor Monat
Cube
Cube

It would be interesting if 2 of Riot bands do a song that is like a fight between the 2 of them.

Vor Monat
kaizeカイトジー PHixo 사랑Multifandom
kaizeカイトジー PHixo 사랑Multifandom

Nice documentary

Vor Monat
Ladymonstermoon
Ladymonstermoon

We need a KDA comeback soon... they have a lot of potential with them

Vor Monat

Nächster

A New Dawn | Cinematic - League of Legends

6:27

A New Dawn | Cinematic - League of Legends

League of Legends

Aufrufe 60 000 000

Never Pressure Wash A House Like This 😳

0:21

Never Pressure Wash A House Like This 😳

Forever Self Employed

Aufrufe 601 645

Tales of Runeterra: Don't Mess With Yordles | League of Legends: Wild Rift

3:48

WASSER UND FEUER | Worms Clan Wars

19:29

WASSER UND FEUER | Worms Clan Wars

PietSmiet

Aufrufe 57 762

React: Best of PietSmiet Oktober 2021

15:53

React: Best of PietSmiet Oktober 2021

PietSmietTV

Aufrufe 215 125